2021-04-15
A fibra ottica plastica (POF) (o fibra PMMA) hè una fibra ottica fatta di polimeru. Simile à a fibra ottica di vetru, a POF trasmette a luce (per l'illuminazione o i dati) attraversu u core di a fibra. U so principale vantaghju annantu à u pruduttu di vetru, à parità d'altri aspetti, hè a so robustezza sottu piegatura è allungamentu. In paragone cù a fibra ottica di vetru, u costu di a fibra PMMA hè assai più bassu.
Tradizionalmente, u PMMA (acrilicu) cumprende u core (96% di a sezione trasversale in una fibra di 1 mm di diametru), è i polimeri fluorurati sò u materiale di rivestimentu. Dapoi a fine di l'anni 1990, una fibra à indice graduatu di prestazioni assai più elevate (GI-POF) basata annantu à un fluoropolimeru amorfu (poli(perfluoro-butenilvinil etere), CYTOP) hà cuminciatu à cumparisce nantu à u mercatu. E fibre ottiche polimeriche sò tipicamente fabbricate per estrusione, in cuntrastu cù u metudu di trazione utilizatu per e fibre di vetru.
A fibra PMMA hè stata chjamata fibra ottica "di cunsumu" perchè a fibra è i ligami ottici, i connettori è l'installazione assuciati sò tutti economici. A causa di e caratteristiche di attenuazione è di distorsione di e fibre PMMA, sò cumunamente aduprate per applicazioni à bassa velocità è à corta distanza (finu à 100 metri) in apparecchi domestici digitali, reti domestiche, reti industriali è reti automobilistiche. E fibre polimeriche perfluorate sò cumunamente aduprate per applicazioni à velocità assai più elevata cum'è u cablaggio di centri dati è u cablaggio LAN di edifici. E fibre ottiche polimeriche ponu esse aduprate per a teledetezione è u multiplexing per via di u so bassu costu è di l'alta resistenza.
Vantaghju di PMMA:
Nisuna elettricità à u puntu d'illuminazione - i cavi in fibra ottica portanu solu a luce finu à u puntu d'illuminazione. L'illuminatore è l'elettricità chì l'alimenta ponu esse à parechji metri di distanza da l'uggetti o da e zone illuminate. Per e fontane, e piscine, e spa, e docce à vapore o e saune, i sistemi in fibra ottica sò u modu u più sicuru per furnisce l'illuminazione.
Nisun calore à u puntu d'illuminazione - i cavi in fibra ottica ùn portanu micca calore à u puntu d'illuminazione. Nunda più vetrine calde è nunda più brusgiature da lampade è apparecchi surriscaldati, è sè state accendendu materiali sensibili à u calore cum'è alimenti, fiori, cosmetici o opere d'arte, pudete avè una luce luminosa è focalizzata senza calore o danni da calore.
Nisun raghju UV à u puntu d'illuminazione - i cavi in fibra ottica ùn portanu micca raghju UV distruttivi à u puntu d'illuminazione, hè per quessa chì i grandi musei di u mondu utilizanu spessu l'illuminazione in fibra ottica per prutege i so tesori antichi.
Mantenimentu faciule è/o remotu - chì u prublema sia l'accessu o a comodità, i sistemi di fibra ottica ponu fà chì u rimpiazzamentu di e lampade sia un ghjocu da ragazzi. Per i dispositivi difficiuli d'accessu, l'illuminatore pò esse situatu in un locu più faciule da ghjunghje, è per parechje piccule luci (luci di scala, luci di pavimentazione o lampadari) cambià una sola lampada di l'illuminatore rimpiazza tutte e luci à tempu.
Per a priservazione di l'oggetti fragili è preziosi, i sistemi di fibra ottica furniscenu una luce luminosa ma dolce.
Data di publicazione: 29 d'aprile di u 2022